25/10/24

godz.

20:00

III DNI CZESKIE | Czeska klasyka: od Dvořáka do Krecika | Karina Komendera & Maciej Nerkowski - wieczór muzyczny w Above

25/10/24

godz.

20:00

III DNI CZESKIE | Czeska klasyka: od Dvořáka do Krecika | Karina Komendera & Maciej Nerkowski - wieczór muzyczny w Above

kup bilety

Zapraszamy do wspólnego odkrywania czeskiej kultury w kameralnej atmosferze. Podczas wieczoru muzycznego w ABOVE Karina Komendera i Maciej Nerkowski zaprezentują pieśni i arie wielkich czeskich kompozytorów, takich jak Smetana, Dvořák i Janáček, a także znane utwory Heleny Vondráčkovej czy Karela Gotta. Z humorem przypomnimy hity jak "Jožin z bažin" oraz polskie piosenki czeskich twórców. Uczestnicy mogą liczyć na smakowitą niespodziankę – czeskie przekąski!

Dni Czeskie to również kameralne spotkania z czeską kulturą. Taki też będzie koncert, który zaplanowaliśmy w ABOVE na 3. piętrze Astorii. W programie przygotowanym przez Karinę Komenderę oraz Macieja Nerkowskiego, znajdą się pieśni i fragmenty arii wybitnych, czeskich kompozytorów muzyki klasycznej - Bedřicha Smetany, Antonína Dvořáka, Leoša Janáčka czy Bohuslava Martina oraz utwory popularnych artystów- Heleny Vondráčkovej i Karela Gotta. Z przymrużeniem oka zaprezentujemy też hity: "Jožin z bažin" oraz polskie piosenki twórców czeskiego pochodzenia. Artyści, przybliżając sylwetki kompozytorów i tłumaczenia zadbają, aby całość nie brzmiała jak "czeski film".

Na każdego uczestnika w ramach biletu czeka smaczna niespodzianka - słodka i słona czeska przekąska:

Bułka na parze, pieczona wieprzowina, śliwka | Smażony ser , ostry sos majonezowy | Kołacz z owocami i makiem

W ten wieczór czeski repertuar ma również bar ABOVE, który będzie serwował czeskie wina.

Karina Komendera

Karina Komendera - pianistka Orkiestry symfonicznej Opery i Filharmonii Podlaskiej, akompaniatorka i korepetytorka wokalna, saksofonistka Big Bandu OiFP, wreszcie wykładowczyni na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina –Wydziale w Białymstoku. Z musicalem zetknęła się podczas pracy w Operze i Filharmonii Podlaskiej i stał się jej niegasnącą miłością.

Jest absolwentką Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II st. w Bielsku-Białej w klasach fortepianu i saksofonu, Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie fortepianu prof. P. Skrzypka oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, a także doktorem sztuki w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka, w specjalizacji – fortepian(2018).Jest laureatką ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych. Nagradzana stypendiami Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz wydziału kultury i sztuki rodzinnego Bielska-Białej za wybitne osiągnięcia naukowe i artystyczne. W latach 2007–2009stypendystka Gold Country Piano Institute w Californii (USA). Jako solistka i kameralistka koncertowała na scenach w Polsce, Austrii, Włoszech, Rumunii, Litwie, Rosji, Szwajcarii, Norwegii, Japonii i USA. W 2010 r. zadebiutowała jako solistka na scenie La MaMa Theatre w Nowym Jorku w spektaklu „Chopin – an Impression”, rozpoczynając międzynarodową trasę koncertową. W 2016 r. wystąpiła wraz z Kwartetem im. A. Tansmana na koncercie w San Anton Palace na Malcie, jako gość Prezydent Malty i korpusu dyplomatycznego. Od 2016 r. jest oficjalnym akompaniatorem Międzynarodowego Konkursu Instrumentów Dętych „Finalis”. Współpracujerównież z solistami teatrów muzycznych w całym kraju, wykonując recitale z repertuarem musicalowym, m.in. na zaproszenie agencji „Broadway w Polsce”. Uczestniczy w nagraniach płytowych i medialnych. Warsztat pianistyczny doskonaliła m.in. u G. Scotta, T. Hechta, J. Perry’ego, J. Larsena, K. Kennerai wielu polskich artystów. Uczestniczyła w festiwalach i kursach interpretacji takich, jak Gaetano Zinetti Chamber Music w Veronie, Poland-Norway Piano DuoCultural Bridge w Trondheim i GCPI w Nevada City.

Maciej Nerkowski

Maciej Nerkowski - to artysta o bogatym biogramie musicalowo-operowym, od początku związany z Operą i Filharmonią Podlaską. Wyśmienicie odnajduje się w każdym repertuarze, dzięki fantastycznym warunkom głosowym, lekkości w modulowaniu głosem i interpretacji utworów. Musicalowe tytuły, które zna na wskroś to oczywiście "West Side Story", ""Jesus Christ Superstar", "Doktor Żywago", "Korczak", ale i "Upiór w operze" :)

Artyści:

Karina Komendera
Maciej Nerkowski
Data:
25/10/2024
Czas trwania: około
90
min
Cena biletu:
135
Dlaczego warto zapisać się na newsletter? Poinformujemy Cię o nowościach w repertuarze, wydarzeniach specjalnych i innych aktywnościach realizowanych przez Nie Teatr. Same dobre wiadomości!

Pozostałe wydarzenia

zobacz wszystko
18/10/2024

Zespół Konie | Tribute to Zbigniew Wodecki - koncert

Zespół Konie to grupa młodych, utalentowanych muzyków, których styl i nowatorskie podejście do aranżacji porywa publiczność do niezwykłych, barwnych miejsc. Ich energia i radość z grania została już doceniona przez wielu, między innymi podczas Wodecki Twist Festiwal. To wydarzenie jest prawdziwą gratką dla wszystkich miłośników twórczości Zbigniewa Wodeckiego, którzy pragną na nowo odkryć magię jego muzyki.

19/10/2024

KOLACJA NA CZTERY RĘCE - spektakl

„Kolacja na cztery ręce” to historia muzyczno-kulinarnej konfrontacji dwóch najwybitniejszych muzyków baroku: Jana Sebastiana Bacha (Piotr Dąbrowski) i Fryderyka Haendla (Mirosław Zbrojewicz) w formie słodko-gorzko-kwaśnej komedii. Na scenie ucztują mistrzowie, ale to wydarzenie jest także wytrawną teatralną ucztą dla widza.

20/10/2024

Kobiety na widowni: "Co modna Pani wiedzieć powinna" | monodram Katarzyny Kołeczek

Co robiłaby kobieta, gdyby musiała robić WSZYSTKO co jej każą? Czego wymaga od niej moda, społeczeństwo, gazety, firmy kosmetyczne? Tytułowa Modna Pani, żeby to wszystko zrobić, musi wstać o 4. Albo w ogóle lepiej nie spać. “Co modna pani wiedzieć powinna” to monodram Katarzyny Kołeczek w reżyserii Agaty Puszcz. W roli kobiety starającej się przyswoić wszystkie dobre rady, powinności i obowiązki nakładane na nią przez popkulturę i rzeczywistość – Katarzyna Kołeczek. Po spektaklu zapraszamy na rozmowę z artystką w Sali Warsztatowej Nie Teatru.