Mąż właśnie odszedł do młodszej. Córka właśnie wyprowadziła się do chłopaka. Matka woli oglądać „Milionerów, niż słuchać twoich lamentów, a jedyną radą jaką w tej sytuacji usłyszałaś od „przyjaciółki” to – SCHUDNIJ! To tło historii, którą w swoim najnowszym monodramie opowie pochodząca z Białegostoku aktorka Aneta Todorczuk. „Mój boski rozwód” to wrześniowa PREMIERA w Nie Teatrze!
Angela i Prozak to ludzko-psia cudownie zgrana para, która opowie historię pełną humoru, śmiechu, łez i muzyki. Historię rozwodu i budowania życia na nowo. Historię, w której przejrzeć będziecie się mogli jak w krzywym zwierciadle, pozwalając sobie z dystansem podsumować własne życiowe wtopy i sukcesy. Waleczno-emocjonalna Angela i stoicko - kudłaty Prozak przez ponad godzinę poprowadzą Was ścieżkami historii swojego życia, nie szczędząc przy tym sporej porcji autorefleksji okraszonej wzruszeniem i radością.
„Mój boski rozwód” - ta słodko-gorzka opowieść, ze świetnymi kawałkami muzyczno-wokalnym, z pewnością podziała na Was jak emocjonalny plaster i cudowne przytulenie, którego tak często potrzebujemy w naszym życiu. Piosenki do spektaklu napisali zespół wespół Aneta Todorczuk i Michał Lamża. Aneta Todorczuk debiutuje w roli autorki tekstów.
W rolach głównych zobaczymy: jako Angelę Anetę Todorczuk i Prozaka w roli …Prozaka - oskarowy debiut sceniczny (niech się schowa osiołek IO)
Jeśli chcecie zobaczy Bridget Jones 10 lat po jej perypetiach uczuciowych, to koniecznie musicie wpaść na spektakl „Mój boski rozwód” Geraldine Aron w reżyserii Anny Gryszkówny, z Anetą Todorczuk i Prozakiem na scenie.
Historia nadziei, rozpaczy, walki o siebie, radości i miłości. Czegóż więcej chcieć?!
WYSTĘPUJĄ:
• Aneta Todorczuk - Angela
• Prozak – pies
TWÓRCY:
• Autor: Geraldine Aron
• Tłumaczenie: Anna Wołek, Krystyna Podleska
• Reżyseria: Anna Gryszkówna
• Muzyka: Michał Lamża
• Teksty piosenek: Aneta Todorczuk
Fot. Paulina Holtz
Aneta Todorczuk
aktorka, wokalistka
Ukończyła Akademię Teatralną w Warszawie w 2002 roku. Jej debiut teatralny miał miejsce w 2001 roku w Teatrze Narodowym, gdzie zagrała jeszcze jako studentka rolę Anusi w spektaklu „Szkoła żon” w reż. Jana Englerta. Z Narodowym była związana w latach 2002-2009 i zagrała tam m.in. w „Weselu”, „Happy endzie”, „Wiśniowym sadzie”, czy „2 maja”. Podczas pracy etatowej w Narodowym zrealizowała swój pierwszy recital „nie dorosłam” na deskach Teatru Małego.
Po siedmiu latach wybrała niezależną ścieżkę zawodową. Współpracowała z takimi teatrami jak: Teatr Buffo, Teatr Komedia, Teatr Polonia, Och-Teatr, Teatr Montownia, Teatr Capitol, Teatr Śląski, Teatr Warsawy,
Obecnie gra w Teatrze Komedia, Och-Teatrze, Teatrze Warsawy.
Podróżuje ze swoimi monodramami i muzodramami po całej Polsce, obecnie można ją zobaczyć w następujących solowych teatralnych i muzycznych przedsięwzięciach: „Projekt Koffta”, „Kobieta, która wpadała na drzwi”, „Piosenki, które nie ocalą świata” (koncert z utworami Sinead O’Connor), "Matka Żona Kochanka”, czy „Matka Polka Terrorystka”.
Zagrała wiele ról w polskich serialach i filmach, najbardziej znana szerokiej publiczności z seriali takich, jak m.in.: „Samo życie”, „Na dobre i na złe”, „Blondynka”, „Wszyscy kochają Romana”, czy „Barwy szczęścia”.
Brała udział w wielu przedsięwzięciach muzycznych - opery radiowe Macieja Małeckiego - „Balladyna”, „Nieboska symfonia”, koncertach, musicalach.
Współpracuje regularnie z takimi muzykami jak Michał Lamża, czy Tomasz Krezymon.
W 2017 roku wydała debiutancką płytę z utworami Jonasza Kofty - „Projekt Koffta”, niebawem ukaże się jej kolejny album z utworami Sinead O’Connor - „Piosenki, które nie ocalą świata”. Jest autorką książki dla dzieci „Potworaki usypiaki”.
Czyta bardzo wiele audiobooków, jest laureatką kilku nagród Empiku, oraz konkursów piosenki (m.in. Interpretacji piosenek Agnieszki Osieckiej czy Piosenki Francuskiej).
W 2022 roku otrzymała tytuł doktora nauk muzycznych na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, na którym jest wykładowczynią aktorstwa od czterech lat.
W 2020 roku nominowana do nagrody Róże Gali dla najlepszej aktorki za spektakl „Kobieta, która wpadałą na drzwi”
W 2023 roku dwukrotnie nominowana do Bestsellerów Empiku za dwa audiobooki („Gra złudzeń” i „Małe zbrodnie” Katarzyny Magiery)
Prozak
Pies o bardzo małym rozumku, niedużym wzroście, sporej ilości kilogramów i głębokim aczkolwiek pozbawionym głębi wzroku. Od 8 lat stara się z godnością znosić los maskotki kanapowej. Mimo niezbyt wysokiego ilorazu inteligencji, wciąż jednak wywodzi się ze szlachetnej rasy Cavalier King Charles Spaniel. Z dziada pradziada, w prostej linii od królów Francji i Hiszpanii, należy do grupy psów ozdobnych i do towarzystwa. Umówmy się – to zobowiązuje. Kariera aktorska była mu pisana (psi…sana). Drepta zatem prawie dziarskim krokiem za swoją panią po scenie, ciesząc się, że jedyne kwestie i jakich musi pamiętać, to… głośnie wzdychanie, chrapanie i pomrukiwanie. Tyle jeszcze jego królewski mózg jest w stanie ogarnąć.
Anna Gryszkówna
Aktorka, reżyserka
Aktorka, reżyserka. Od 2004 roku w zespole Teatru Narodowego. Jest absolwentką Wydziału Aktorskiego warszawskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza (2002), na tej uczelni studiowała także na Wydziale Reżyserii. W Teatrze Narodowym grała w przedstawieniach m.in. Jerzego Grzegorzewskiego, Antoniny Grzegorzewskiej, Jerzego Jarockiego, Jana Englerta, Piotra Cieplaka, Bożeny Suchockiej, Michała Zadary, Macieja Prusa. Współpracowała także z innymi scenami warszawskimi: Teatrem Nowym, Teatrem Studio Buffo, Teatrem Stara ProchOFFnia, Teatrem na Woli im. T. Łomnickiego.
Jej debiutem reżyserskim był spektakl Przesilenie, na podstawie dramatu najnowszego Davida Greiga i Gordona McIntyre’a (koprodukcja Teatru Nowego im. T. Łomnickiego w Poznaniu i Teatru Miejskiego w Lesznie, 2016). Rok późniejinterpretowała Williama Shakespeare’a – w Teatrze im. Solskiego w Tarnowie przygotowała Poskromienie złośnicy (2017). Za reżyserię tego przedstawienia otrzymała indywidualne wyróżnienie 25. edycji Konkursu Złotego Yoricka w Gdańsku (2018). Inscenizowała w warszawskim Teatrze Dramatycznym – Mężczyznę Gabrieli Zapolskiej (2018, w przedstawieniu zagrała Ninę) oraz Kilka scen z życia wg Płatonowa Antona Czechowa (2019). W gdańskim Teatrze Wybrzeże pracowała nad dramatem najnowszym – dała prapremierę Resetu australijskiej dramatopisarki Almy de Groen (2018).
Do jej ostatnich realizacji reżyserskich należą: monodramy Agnieszki Przepiórskiej – Ginczanka. Sposób na prostotę życia na podstawie tekstu Piotra Rowickiego (Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie,2020), Simona K. Wołająca na puszczy także wg tekstu Rowickiego – inspirowany książką Anny Kamińskiej Simona. Opowieść o niezwyczajnym życiu Simony Kossak (Big Book Cafe w Warszawie, 2020), monodram Katarzyny Faszczewskiej o Annie Świrszczyńskiej (Nie-Teatr w Białymstoku), a także spektakle Śnieg w Teatrze Narodowym w Warszawie (2021), Panny z wilka. Rapsod w Teatrze im. Stefana Jaracza w Łodzi (2021), Idę na podstawie powieści Dom dzienny, dom nocny Olgi Tokarczuk, Wspólny pokój Virginii Woolf oraz wierszy Anny Świrszczyńskiej (reżyseria i opracowanie tekstu; realizacja w ramach cyklu I co teraz? podczas 25.Konfrontacji Teatralnych w Lublinie, 2020) oraz Anna – spektakl o Annie Walentynowicz z Agnieszką Przepiórską w roli głównej (Stoczni Cesarska,2022).
Michał Lamża
kompozytor, multiinstrumentalista, producent muzyczny.
Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (2005). Jako autor muzyki i opracowań muzycznych stale współpracuje z Adamem Sajnukiem (Moja Nina wg piosenek Niny Simone, 2009;Gra Parker, 2012; Konstelacje Payne'a, 2013; Chodź ze mną do łóżka Żaka, 2013; Dziwka z Ohio Levina, 2013; Skaza Hart, 2014; Ofiara wg Bellowa, 2014; Rubywg Kazan, 2015; Happy now? Coxon,2015; Barbarzyńcy Gorkiego, 2015; Mgnienie Portera, 2015; Zakład Doświadczalny Solidarność Bogacza– spektakl telewizyjny, 2015; Efekt Prebble, 2016; Ceremonie Zimowe Levina, 2016; Garderobiany Harwood'a,2016; Judasz Amosa Oza, 2022). Jest autorem muzyki do spektakli w reżyserii Marcina Hycnara (Opowiadanie Brazylijskie wg Iwaszkiewicza, 2015; Opowieść Zimowa Sheakespeare'a, 2017), Moniki Mariotti (Szaman, 2020), Rafała Mohra (Trzy dni deszczu Greenberga, 2020) iAnny Gryszkówny (Przepis na prostotę życia Rowickiego, 2020; Śnieg Przybyszewskiego; Panny z Wilka Iwaszkiewicza, 2021). Autor muzyki do filmu Bezkrwawa rewolucja w reżyserii Łukasza Czajki.
Po premierze zapraszamy na spotkanie z aktorką Anetą Todorczuk oraz reżyserką spektaklu Anną Gryszkówną
Cykl "Kobiety do dzieła!" realizujemy wspólnie ze Stowarzyszeniem 100-lecie Kobiet.
Dlaczego warto zapisać się na newsletter? Poinformujemy Cię o nowościach w repertuarze, wydarzeniach specjalnych i innych aktywnościach realizowanych przez Nie Teatr. Same dobre wiadomości!
„Seks dla opornych” to nieco gorzki, ale jednocześnie zabawny tekst o małżeńskich przygodach. Komedia, która trafnie obrazuje męskie i damskie punkty widzenia, pragnienia, a także wyobrażenia o nich samych. Zapraszamy na mądry, obfitujący w błyskotliwe dialogi spektakl o życiu, który jednocześnie wzrusza i bawi do łez.
"Apetyt na czereśnie" to słodko-gorzka uczta dla miłośników Osieckiej! Szukasz wieczoru pełnego nostalgii, humoru i błyskotliwych piosenek? Zapraszamy na "Apetyt na czereśnie" - wyjątkową podróż przez świat miłosnych wzlotów i upadków, okraszoną poezją Agnieszki Osieckiej i muzyką Macieja Małeckiego. Teksty Osieckiej wyróżniają się prostotą języka połączonego z głębią refleksji; miłość, strata, tęsknota w nich zawarte są ponadczasowe, a humor i ironia nadają im lekkości i dystansu. Apetyt na czereśnie to błyskotliwa opowieść o rozstaniu i próbie odnalezienia szczęścia na nowo. To piękne piosenki w nowych aranżacjach z łatwością wpadające w ucho. To aktorzy, którzy z wdziękiem i humorem wcielają się w role swoich bohaterów. To niezapomniane wrażenia i chwila refleksji nad naturą miłości. Nie przegap okazji i poczuj smak czereśniowej uczty!
Kiedy spadnie ostatni liść... | premiera spektaklu w ramach rezydencji teatralnej
Zapraszamy na premierę spektaklu „Kiedy spadnie ostatni liść…”, inspirowanego powieścią Patricka Süskinda „Historia pana Sommera”. Lesia Pasichnyk i Olena Bordiuk, dzięki wsparciu Fundacji Nie Teatru i programu Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego, przez dwa miesiąca pracowały nad spektaklem, który jest zwieńczeniem ich rezydencji teatralnej w Nie Teatrze. W rolę główną wciela się Tymoteusz Jucha, który w tej kameralnej opowieści pełnej refleksji i symboliki, pozwoli zatrzymać się na chwilę, spojrzeć na życie z innej perspektywy i zrozumieć, że każdy człowiek skrywa tajemnicę.